نگهداری از ماهی در فریزر

نگهداری از ماهی در فریزر

غذای دریایی دوست دارید؟ماهی یکی از رایج ترین غذاهای دریایی است که دوست داریم در مصرف آن افراط کنیم.در کنار خوشمزه بودن ، مزایای سلامتی زیادی دارد.ماهی به عنوان یک پروتئین با کیفیت بالا و کم چرب شناخته شده است.این ماده حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین های اساسی است.ماهی همچنین منبع غنی از کلسیم ، فسفر و مواد معدنی مانند آهن ، روی ، ید ، منیزیم و پتاسیم است.یک دستور غذای مجلل ماهی برای شام می تواند ایده خوبی باشد ، اما اگر هر روز نمی توانید ماهی تازه بخرید چه می کنید؟در این حالت ، شما دوست دارید ماهی را در یخچال خود نگه دارید ، اما چه مدت می توانید ماهی را در فریزر نگه دارید؟روش صحیح برای نگهداری ماهی کدام است؟اگر در ادامه همراه ما باشید اطلاعات جامعی در این زمینه کسب خواهید کرد.

روش مناسب برای ذخیره ماهی

روش مناسب برای ذخیره ماهی

قبل از اینکه بحث کنیم چه مدت می توانید ماهی را در یخچال نگه دارید ، باید بدانید که چگونه ماهی را به طور صحیح در یخچال خود نگهداری کنید ، زیرا علی رغم طعم آسمانی ، ماهی بوی مطبوعی ندارد!

برای نگهداری صحیح ماهی ، فیله ماهی را در یک کیسه پلاستیکی ببندید و هوا را فشرده کنید.سپس کیسه را در ظرف پر از یخ قرار دهید.به طور کلی ، اگر قرار است ماهی بلافاصله پس از خرید استفاده شود ، می توانید تا دو روز در یخچال نگهداری کنید.

سازمان غذا و دارو (FDA) به شما توصیه می کند که ماهی تازه ، میگو ، گوش ماهی و ماهی مرکب را فقط برای یک تا دو روز در یخچال نگه دارید. همانطور که گفته می شود ، این به انواع مختلف ماهی ها و میزان تازه بودن آنها نیز بستگی دارد.ماهی تن ، شمشیر ماهی ، قزل آلا و بچه ماهی آزاد می توانند از سه تا پنج روز در یخچال نگهداری شوند ، در حالی که ماهی های روغنی مانند ماهی آبی و ساردین را کمتر میتوان در یخچال نگهداری کرد.

اگر قرار نیست از ماهی طی دو روز آینده استفاده کنید ، پس حتماً آن را محکم در یک پلاستیک فریزر ضد رطوبت بپیچید تا از نشت هوا جلوگیری شود و در فریزر قرار دهید.در این صورت می توانید ماهی منجمد را هر زمان که نیاز دارید آب کنید.

نحوه بسته بندی و نگهداری ماهی

ماهی تازه بخرید

برای تعیین اینکه چه مدت می توانید ماهی را در یخچال خود نگه دارید ، باید مطمئن شوید ، ماهی که خریداری کرده اید ، تازه است.فیله یا استیک ماهی باید براق و روشن باشد و به رنگ خاکستری نباشد.گوشت ماهی نیز باید بدون لک باشد.پس از پخت ماهی ، می توانید مواد باقی مانده را ذخیره کنید.بیشتر ماهی های پخته شده می توانند به مدت دو تا سه روز در یخچال و در دمای انجماد خوب باقی بمانند.

برای خرید بچه ماهی کپور با ما ارتباط برقرار کنید.

آیا نگه داشتن غذاهای دریایی در یخچال بر تغذیه آن تأثیر دارد؟

آیا نگه داشتن غذاهای دریایی در یخچال بر تغذیه آن تأثیر دارد؟

ممکن است به نظر برسد ماهی تازه یک انتخاب سالم نسبت به منجمد است ، اما واقعیت این است که ماهی های یخ زده هم می توانند گزینه های سالمی باشند ، به شرطی که آنها را درست ذخیره کرده و قبل از خوردن ، آنها را درست بپزید.

انجماد ماهی تازه می تواند بر طعم و بافت و همچنین محتوای باکتریایی آن تأثیر بگذارد.اگر ماهی منجمد قبل از اینکه بخواهید از آن استفاده کنید ، مثلاً در حمل و نقل ، ذوب شود ، می تواند خراب شود.پروتئین ، چربی و ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین های A و D تحت تأثیر روند انجماد نیستند ، اما اگر ماهی را آب کنید و دوباره آن را دوباره منجمد کنید ، می توانند از بین بروند.همیشه به یاد داشته باشید که در صورت ذوب شدن غذاهای دریایی ، نباید آنها را دوباره  منجمد کنید.

نکته :اگر فریزر با کیفیتی دارید که دمای پایدار 0 درجه فارنهایت یا پایین تر را حفظ می کند ، ماهی بسته بندی شده با خلاء با کیفیت شما را برای شش تا دوازده ماه یا بیشتر حفظ می کند.با این حال ، اگر فریزر شما از نوع “بدون یخ زدگی” است ، زمان ذخیره سازی غذاهای دریایی باید کاهش یابد.به عنوان یک قانون کلی ، ما توصیه می کنیم که ماهی را بیش از سه ماه در یخچال فریزر نگه ندارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *