غذای ماهی گرمابی

غذای ماهی گرمابی

مجموعه آبزیان رشیدی علاوه بر فروش بچه ماهی آزاد, ماهی آمور پرورشی و.. به فروش غذاهای ماهیان نیز پرداخته است.

یک نکته مهم در پرورش ماهی این است: نوع غذایی که به ماهی می دهید را نباید یکباره تغییر داد، در صورت نیاز به تغییر غذا نباید این کار به صورت ناگهانی انجام شود بلکه به صورت تدریجی  و مرحله ای صورت بگیرد تا ماهی دچار سوء تغذیه نشود.در دوره پرورش ماهی سعی شود میزان غذا دهی به ماهی ها تغییر نکند به صورت یکسان داده شود فقط در صورت رشد ماهی،  متناسب با رشد غذا دهی رو کم یا زیاد کنید . توجه داشته باشید زمان غذا دهی به صورت یکسان و منظم داده شود تا ماهی تعادل خود در تغذیه را داشته باشد و بین 7 تا 10 روز زمان می برد تا ماهی به شرایط غذادهی عادت کند .

برای تغذیه ی کپور می توانید از غذاهایی مثل گندم، آرد گندم،جو، پلیت، اکسترود، ذرت و… استفاده کنید . غذا های پلیت و اکسترود غذاهای شرکتی هستند که ضریب رشد بالاتری نسبت به غذا های محلی دارند.

توجه شود تمام غذاها به جز اکسترود به صورت زیرآبی هستند به این صورت که یک مکان ثابت درون استخر قرار دهید و تشتهای بزرگی را در آن مکان بگذارید و در درون تشت های بزرگ غذا دهی کنید و درون آب بیندازید توجه داشته باشید غذا را بیش از انداره ندهید زیرا غذا های اضافی در زیر آب فاسد می شوند و تولید بیماری در ماهی ها می کنند.

ضریب غذایی: اگر در درون استخر، غذای دیگری نباشد و ما 300 کیلو غذای دستی به ماهی ها بدهیم  و 100 کیلو ماهی برداشت کنیم ضریب غذایی برای این ماهی ها می باشد.

بعضی از غذاها با ضرایب مختلف :

گندم و آرد گندم ضریب غذایی 5 دارد یعنی هر 5 کیلو گرم گندم  که به یک ماهی می دهیم 5 کیلو گوشت می دهد.

(ضریب غذایی گندم 5 ، سبوس برنج 15 ، شبدر و یونجه برای آمور 27 ، سورگوم30 می باشد.)

پلیت : غذای پلیت که از همین ترکیبات گندم و جو و…. درست شده است که باترکیب های متفاوت قابل استفاده هست، ضریب رشد بالاتری نسبت به غذاهای سنتی دارد.

اکسترود: غذای اکسترود که نسبت به پلیت و بقیه غذاها ضریب رشد بالاتری دارد و طی فرایند های انجام شده روی این غذا ها باعث شده روی آب شناور بماند تا شما مطمئن شوید غذاهای ریخته شده به صورت کامل استفاده شده باشد.

برای سفارش و تهیه غذا های پلیت و اکسترود می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.